Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

تورهای خارجی نوروز 1402 | بهترین کشورهای خارجی برای بازدید

از آنجایی که جهان به دنبال قرنطینه های همه گیر و محدودیت های سفر به یک وضعیت عادی جدید عادت می کند، افراد بیشتری شروع به از سرگیری برنامه های معمول تعطیلات خود می کنند. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری به رهبری سازمان ملل، در پنج ماه اول سال 2022 نزدیک به 250 میلیون ورود بین المللی ثبت شده است، به این معنی که گردشگری بین المللی "تقریبا نیمی از سطوح قبل از همه گیری 2019 را بهبود بخشیده است." در حالی که تعطیلات گاهی اوقات می‌تواند تصاویری از خانواده‌هایی با مینی‌ون یا دوستانی که برای یک سفر دریایی بین‌المللی گرد هم می‌آیند تداعی کند، بسیاری از مردم ماجراجویی‌های گروهی را ترک می‌کنند تا به تنهایی به سراسر جهان سفر کنند. تورهای خارجی نوروز 1402 را در ادامه ببینید.

رتبه بندی بهترین کشورها برای سفر به تنهایی در سال 2022 از یک نظرسنجی جهانی از بیش از 17000 نفر گرفته شده است و کشورها را بر اساس برداشت پاسخ دهندگان از آنها در رابطه با هفت ویژگی کشور برجسته می کند: دسترسی فرهنگی، سرگرم کننده، دوستانه، آب و هوای مطبوع، امن، دیدنی و غیر قابل دسترس از همین نظرسنجی جهانی، که ده ها ویژگی اضافی را در بر می گیرد.

آفریقای جنوبی

گردشگری در این بخش ها تجارت بزرگی است، بنابراین همه گیری به طور قابل درک ویرانگر بود. در طول سال اول، نیم میلیون شغل در صنعت در آفریقای جنوبی کاهش یافت و بسیاری از مشاغل مجبور به تعطیلی شدند. اما بازدیدکنندگان بین‌المللی، با قدرت کامل، اکنون تعداد زیادی افتتاحیه جدید، از جمله بازار احیا شده آخر هفته در ژوهانسبورگ و کلوپ‌های ساحلی جدید در قلب کیپ تاون - که به رده‌های باشکوه استراحتگاه‌های سافاری و شراب‌سازی‌های معروف کشور می‌پیوندند، پیدا خواهند کرد. فراتر از تماشای حیات وحش که آفریقای جنوبی را به مقصدی مورد علاقه برای نسل‌ها بازدیدکنندگان سافاری تبدیل کرده است، ماجراجویی‌های جدیدی در گوشه و کنار در انتظار شماست: با اولین مربی غواصی آزاد سیاه‌پوست آفریقایی کشور، زاندیل ندلوو، شبیه پری دریایی. ردپای ویولا دیویس را در مکان‌های فیلمبرداری از فیلم The Woman King (آفریقای جنوبی به جای پادشاهی سابق آفریقای غربی داهومی) بازیابی کنید. یا در ساخت ژاکت بمب افکن سفارشی خود با چاپ آفریقایی با طراح مد محلی Joburg Sebo Marobela همکاری کنید.

رزرو تور آفریقای جنوبی

استانبول

استانبول همیشه بر سر چهارراه جهان نشسته است، جایی که نوار باریک بسفر آسیا را از اروپا و شرق را از غرب تقسیم می کند. با یک فرودگاه بین‌المللی متحول کننده که در سال 2019 افتتاح شد و به دلیل طراحی مدرن و منطقه خرید عاری از عوارض چشمگیرش در بین خوانندگان ما طرفداران زیادی پیدا کرد، موقعیت خود را به ارتفاعات جدیدی رسانده است. بازدیدکنندگانی که برمی گردند، تمام چیزهایی را که در مورد استانبول دوست دارند، دست نخورده می یابند، از خط افق پر از مناره تا صحنه غذای هیجان انگیز آن، اما پیشنهادات تازه زیادی وجود دارد، از جمله صحنه در حال رشد گالری معاصر در کاراکوی هنری. دورتر، ساحل فیروزه جت‌ست‌ترها را با حمام‌های سنتی و استراحتگاه‌های مهمان‌محور به طور یکسان جذب می‌کند، و یک دلیل کاملاً جدید (در عین حال بسیار قدیمی) برای رفتن به شرق به آناتولی وجود دارد: تابستان گذشته، یونسکو آرسلانتپه 8000 ساله را ثبت کرد. تپه در فهرست میراث جهانی آن.

رزرو تور استانبول

سری لانکا

این کشور آسیای جنوبی در جزیره‌ای به شکل قطره‌ای که فقط کمی بزرگ‌تر از ایالت ویرجینیای غربی است، می‌چرخد: به مزارع چای مرتفع فکر کنید که به‌طور چشم‌نوازی سرسبز هستند، پارک‌های ملی که در آن خرس‌های تنبل و فیل‌های در حال انقراض پرسه می‌زنند، و موج‌سواری دوستانه را در نظر بگیرید. شهرهایی که اگر نگاه کنید، ممکن است شما را به یاد کاستاریکا یا نیکاراگوئه 10 سال پیش بیاندازند. (می‌توانیم Ahangama را با مکان‌های موسیقی مستقل، کافه‌های محلی و بوتیک‌های بوم‌گردی‌اش پیشنهاد کنیم؟) و سپس پایتخت کلمبو است، جایی که می‌توانید ادویه‌های محلی بخرید، بادبادک‌ها را در امتداد اسکله پرواز کنید یا حتی یک قایق تفریحی اجاره کنید. . از آنجایی که سریلانکا در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا جایگاه خود را به عنوان یک مدعی گردشگری جهانی حفظ کند، با چالش‌های زیادی از بمب‌گذاری‌های یکشنبه عید پاک 2019 گرفته تا همه‌گیری مواجه شده است و به دنبال آن است که با مهمان‌نوازی علامت تجاری خود اعتماد بازدیدکنندگان را دوباره به دست آورد. طبیعت خوب - نه به ذکر فهرستی از هتل ها و استراحتگاه های جدید که همیشه در حال گسترش است.

رزرو تور سریلانکا

اسپانیا

هنگامی که فهرست 50 بهترین بار جهان در اوایل سال جاری اعلام شد، رتبه اول به یک اسپیکر بارسلونا به نام Paradiso رسید که در یک اغذیه فروشی در منطقه شیک ال بورن پنهان شده است. به طور چشمگیری، چهار تا از 15 بار برتر در اسپانیا یافت می شود. اگر زمانی را در این کشور گذرانده‌اید، به خصوص بعد از شب، احتمالاً از قبل این واقعیت واضح را می‌دانید: اسپانیایی‌ها می‌دانند چگونه مهمانی کنند، و دوست دارند این کار را به سبک انجام دهند، از شری‌ها و فلامنکو بارهای اندلس تا ساحل. باشگاه‌های بوهمی Formentera به بارهای تاپاس بارسلون. در یک پیچ و تاب کنایه آمیز، برخی از بدنام ترین نقاط کشور که در برابر حزب مقاوم هستند، در جهت مخالف حرکت می کنند و شهرت خود را به عنوان فسق و فجور می ریزند تا به مراکز فرهنگی جدی تبدیل شوند. برای مثال، نسل جدیدی از خلاقان در مایورکا، با هتل‌هایی با طراحی خانگی و شراب‌سازی‌های طبیعی، به سرزمین خود بازمی‌گردند، در حالی که مجموعه‌ای از هتل‌های بوتیک و رستوران‌های ستاره‌دار میشلین در ماربلا، بازدیدکنندگان را برای کاوش فراتر از (که باید اذعان کرد زرق و برق دار) را ترغیب می‌کنند. کنار ساحل و به شهر قدیمی که قبلا دست کم گرفته شده بود.

رزرو تور اسپانیا

هند

هند که در خور کشوری است که اغلب شبه قاره نامیده می شود، تجربه های شگفت انگیزی را در مرزهای خود جمع می کند: پس از توقف های ضروری در تاج محل یا دروازه هند بمبئی، ممکن است در جستجوی پلنگ های برفی گریزان در لاداخ باشید و از پرتغالی ها نمونه برداری کنید. -غذاهای الهام گرفته شده در گوا، برنامه ریزی برای سفر زیارتی ترشی به پانیپات، یا دریافت یک ماساژ جوان کننده در یک اسپا با قدمت ۷۰۰ ساله راجستانی که به مقصد تبدیل شده است. قبل از این که همه‌گیری سفر را متوقف کند، هند در سال 2019 پذیرای حدود 11 میلیون بازدیدکننده بین‌المللی بود، و با این حال این کشور هنوز هم به نوعی زیر رادار احساس می‌کند، آماده است که به عنوان مقصد ماجراجویی در فضای باز بزرگ بعدی... و آشپزی عالی بعدی را تجربه کند. مقصد… و مقصد عالی بعدی برای خرید… یا اگر از آن دسته مسافرانی هستید که می‌خواهند سرعت را کاهش دهند، همیشه این فرصت وجود دارد که سفرهای طولانی با قطار را پشت سر بگذارید و به مناظر هند – دهکده‌های ساحلی و قله های پوشیده از برف و مناظر بیابانی - مانند یک فیلم در کنار پنجره حرکت کنید.

رزرو تور هند

تایلند

سواحل این پادشاهی جنوب شرقی آسیا به درستی شهرت تایلند را به‌عنوان مکانی برای دور ریختن تمام برنامه‌های خود و انجام هیچ کاری به دست آورده است - ماساژ خوب و موج‌سواری مجاز است. امسال، پوکت و کوه سامویی که همیشه محبوب هستند را در لیست جزایر مورد علاقه خود قرار دادید، و دیدن این همه هیاهو در مورد چیست دشوار نیست: علاوه بر بخش های بکر ماسه سفید، معابد باستانی، رام را خواهید یافت. کارخانه های تقطیر، استراحتگاه های شیک، و صخره های مرجانی برای کاوش عالی هستند. اما قبل از اینکه به ساحل فرار کنید، دلایل جدیدی برای کشف بانکوک وجود دارد که به لطف تعداد زیادی از هتل ها و رستوران ها و حتی یک استراحتگاه جدید سلامتی واقع در جنگل، به عنوان یکی از هیجان انگیزترین پایتخت های آسیا در حال ظهور است. جزیره سرپوشیده درست خارج از محدوده شهر. زمانی که شما دور بودید، تایلند همچنین از ششمین مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، مجموعه جنگلی کانگ کراچان، استقبال کرد که زیستگاه جانوران شگفت انگیزی مانند لاک پشت غول پیکر آسیایی، پلنگ ابری، و تمساح سیامی است.

رزرو تور تایلند

ژاپن

در سال 2020، توکیو با یک استادیوم ملی جدید که توسط کنگو کوما و با الهام از معابد دوره ادو طراحی شده بود، به عنوان میزبان بازی‌های المپیک تابستانی آماده شد. البته همه چیز دقیقاً مطابق برنامه پیش نرفت. اکنون که کشور برای گردشگری بدون ویزا بازگشایی شده است، همچنان رستوران‌های باورنکردنی، غذاهای فوق‌العاده آرامش‌بخش، معابد شینتو، شکوفه‌های گیلاس، و قطارهای سریع‌السیر بی‌عیب و نقص و کارآمد را خواهید دید که در امتداد برخی از آن‌ها حرکت می‌کنند. از دیدنی ترین مسیرهای ریلی جهان اما همیشه چیز جدیدی در این کشور ویز بنگ آینده ظاهر می شود. صحنه جین پر سر و صدا؟ مطمئن. قلعه‌ای در بالای تپه متعلق به سال 1599 که در آن می‌توانید اقامت‌های شبانه را رزرو کنید؟ بررسی. اوه، بله، و گالری‌ها و نمایشگاه‌های جدید در جزیره ناوشیما، استراحتگاه‌های فوق‌العاده شیک، و فهرست رو به رشد سوشی‌کافه‌هایی که توسط سرآشپزهای زن اداره می‌شوند - هنوز یک چیز نادر در این کشور سنتی است. و اکنون بهانه‌های خارق‌العاده‌ای برای جسارت به مناطق شمالی و جنوبی کشور وجود دارد: در میان کلاس‌های ثبت‌شده جدید میراث جهانی یونسکو در سال گذشته، مکان‌های ماقبل تاریخ جومون در شمال و زنجیره‌ای از جزایر در بخش‌های جنوب غربی مجمع‌الجزایر که کاملاً خالی از سکنه هستند، هستند. توسط انسان و پر از گونه های در حال انقراض است.

رزرو تور ژاپن

شما برای عید نوروز خود به کدام یک از این مقاصد سفر می‌کنید؟ تورهای نوروزی ما را ببینید.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.